keskiviikko 30. lokakuuta 2013

Moikka!
Tähän alkuun voisin taas mainita koko aikaisesta kiireestä.

Tosiaan mun päivärutiini on semmonen, että herään 5.30, teen aamutoimet ja 6.30 pitää olla bussipysäkillä josta koulubussi ottaa sitten kyytiin. Koulu alkaa 7.15 ja loppuu 2.14 joka päivä, paitsi keskiviikkosin päästään kotiin jo 1.14.

Ensimmäisenä mulla on koulussa matikkaa. Tykkään tosi paljon mun matikan opesta ja muutenkin matikasta, koska se on niin helppoa mulle! Käydään tosiaan läpi asioita mitä Suomessa käydään 8luokalla niin jotenkin kerrankin kiva osata jotai. Sain jopa ensimmäisen jakson kokeesta täydet pisteet, joten voin sanoa, että matikka täälä on helppoa. Välillä matikan tunneilla jopa hämmennyn ihmisten tyhmyydestä kun ne sanoo että 5x5 on 10...
Matikantunnin jälkeen suuntaan Draamaan. Draama on ihan jees, lähinnä sen takia, että sielä on hauskimmat oppilaat. Muuten sitten draama on aivan jotain muuta kun mä odotin. Tosiaan moni varmaan ajattelee että draamatunnit on näyttelemistä, mutta ei! Ollaan rakennettu ja maalattu kaikkee mahdollista koulun näytelmään ja itse se näytteleminen on jäänyt vähälle.
Seuraavaksi on englannin tunti. Englanti on tosi samanlaista kuin äidinkieli Suomessa, tottakai kun sitähän se täälä asuville on. Suurin ero on varmaan se, että joka päivä tulee uutta sanastoa, mistä on sitten aina kahden viikon välein sanakoe.
Neljäs aine mulla on kemia, joka on ihan hauskaa. Meidän ope on saksalainen joten silläkin on aksentti. Kemian tunneista kivan tekee se, että mun tosi hyvä kaveri, Gelene on sielä. Muutenkin oon aina tykännyt kemiasta ja tarkotuksena olisi kirjoittaa se sitten kunhan kirjoitusten aika tulee, joten nään tunnit samalla sitten hyödyllisinäkin.
Seuraavana on vuorossa ruokailu, joka kestää siis puoli tuntia ja kouluruokahan täälä on maksullista ja epäterveellistä. Mä ite otan aina eväät mukaan niinkuin monet muutkin tekee.
Ruokailusta matka jatkuu biologian tunnille. Biologian koen kanssa hyödyllisenä mulle, koska tavoitteena olisi sekin kirjoittaa joten koitan panostaa tähän melko paljon. Ainut ongelma tässä kuitenkin on se, että biologia on kielen takia tosi vaikeeta ja myöskin asiat mitä käydään läpi on ihan uusia mulle. Uskon kuitenkin, että ajan kanssa helpottuu ja nyt oon mun mielestä pärjännyt ihan kiitettävästi, koska olin yksi seitsemästä jotka pääsi kokeesta läpi.
Seuraavaksi on tunti, joka on melko erilaista kun Suomessa eli liikuntaa. Erilaista se on sen takia, että täälä meidän opettaja ei oikein välitä, että teetkö sä tunneilla mitää vai et, kunhan vain oot pukeutunut niinkuin liikuntatunneille kuuluu. Melko helppoa siis saada hyvä numero.
Viimeisenä onkin kaikista vaikein aine mulle eli historia, tarkemmin sanottuna USA:n historia. Tuntuu etten millään ymmärrä miten asiat menee ja on niin paljon vaikeita sanoja että välillä menee hermo. Parhaani kuitenkin teen, mutta vaikeeta on.

Historian tunnin jälkeen mulla oli crosscountry reenit jotka kesti kaksi tuntia, mutta viikko sitten crosscountry kausi loppui joten nykyään pääsen kotiin aikaisemmin kuin yleensä. Crosscountrystä nopeesti sen verran, että on tosi raskasta juosta se kymmenen kilometriä siinä kolmenkymmenen asteen lämmössä, mutta sen arvoista sen on kun sain kuitenkin paljon kavereita tota kautta ja kuitenkin tykkään urheilla!

Kotiin takaisin päästyä syön välipalaa, koska tohon aikaan oon jo tosi nälkäinen. Sitten teen läksyt ja saatan hengata kavereiden kanssa jos on aikaa. Seitsemän aikoihin on yleensä päivällinen jonka jälkeen käyn suihkussa ja meen nukkumaan. Täälä oon jotenkin iltasin tosi väsynyt ja oon yleensä jo yhdeksältä sängyssä, valmiina menossa nukkumaan kun taas Suomessa se veny yleensä johonkin yhteentoista. 
No mutta, päivät siis menee tosi nopeeta eikä tietokoneella ole kauheasti aikaa olla vaikka haluaisinkin. Nyt kuitenkin kun crosscountry on ohi niin koitan päivitellä vähän useammin, mutta saa nähdä miten käy.

Yksi iso asia mikä tässä pari viikkoa sitten tapahtui on se, että Carolina lähti takaisin Saksaan. Nyt on siis kotona paljon hiljaisempaa ja rauhallisempaa. Mulla on nyt myös oma huone ja vessa! 
Ensiksi pelkäsin, että en enää viettäisi aikaa niin paljoo mun kahden kaverin kanssa, koska yleensä hengattiin nelistään, mutta kyllä mä niiden kanssa oon edelleenkin ja oon ilonen siitä. 

Myös ensimmäinen neljäsosa kouluvuodesta on käyty ja saadaan todennäköisesti perjantaina jaksotodistuksen. Mun todistus koostuu siis neljästä A:sta ja kolmesta B:stä. Koitan jatkaa koko loppuvuoden samaa rataa niin tuun oleen tyytyväinen. 
Tuntuu myös ihmeelliseltä, että vielä on kolme neljäsosaa vaihtovuodesta jäljellä. Aika vaan menee niin nopeeta, kohta on jo joulu ja sitten ollaan jo puolessa välissä tätä vuotta. Ihan hassua!

Koti-ikävästä sen verran, että kyllä mulla on aina välillä ikävä kotiin. Ei niin kova ikävä, että se tätä elämää täälä haittaisi, mutta tottakai sitä kaipaa perheen ja ystävien luo aina silloin tällöin. Mä odotan tältä vuodelta tosi paljon, mutta tottakai mä ymmärrän, että täälä aina välillä tulee ikävä ja mahdollisesti myös ongelmia, mutta se kasvattaa mua paljon ja oon tavallaan innoissani siitä. Nyt jo tuntuu, että oon itsenäistynyt enemmän kuin ikinä näin lyhyessä ajassa.


Tässä vielä pieni kollaasi viimepäiviltä. Pahoittelut kuvien huonosta laadusta, kaikki on otettu kännykällä ja sen kyllä huomaa! Lyhyesti voisin vielä kertoa näistä kuvista
Lähiaikoina on siis:
•käyty crosscountry kisoissa
•käyty ensimmäisessä futispelissä
•käyty meren rannalla
•löydetty jotain suomalaista
•otettu selfieitä
•syöty frozen yogurttia
•käyty jenkki-sukulaisten luona
•oltu homecoming pelissä
ja
•menty homecoming tansseihin

Eipä mulla sitten tällä kertaa muuta.


Take care,
 Aino♥ 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti